Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Μεγαλώνοντας από ένα ναρκισσιστή γονέα..6 αποτελέσματα..

     Η ναρκισσιστική διαταραχή προσωπικότητας είναι μια διαταραχή κατά την οποία το άτομο ασχολείται συνεχώς με τον εαυτό του, νιώθει ότι ε...

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2016

Κρίσεις πανικού: τί είναι και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν;

     Κρίση πανικού είναι μια κατάσταση κατά την οποία το άτομο εμφανίζει συμπτώματα έντονου άγχους, ανησυχίας και φόβου. Τα συμπτώματα είναι έντονα και κυρίως τα σωματικά πολύ δυσάρεστα για το άτομο, καθώς φτάνει σε σημείο να φοβάται για τη ζωή του. Μερικά συμπτώματα είναι: ταχυπαλμία, ναυτία, εμετός, ζάλη, τρόμος, έντονος φόβος ότι το άτομο παθαίνει ανακοπή καρδιάς ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Η κρίση πανικού είναι το αποτέλεσμα μια σειράς σκέψεων που κάνει το άτομο ασυνείδητα και σε κλάσματα δευτερολέπτου, έτσι όταν το ρωτάμε τί συνέβη δεν μπορεί παρά να πει ένα μεγάλο : ΤΙΠΟΤΑ..
  
     Τη σημερινή εποχή οι κρίσεις πανικού είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο, ιδιαίτερα μετά την ηλικία των 20 ετών. Η διαταραχή εμφανίζεται δύο φορές πιο συχνά στις γυναίκες. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα της διαταραχής αυτής είναι οτι ακολουθεί ένα διάστημα ενός τουλάχιστον μήνα όπου το άτομο θα φοβάται ότι θα ξαναπάθει κρίση πανικού. Αυτό το διάστημα χαρακτηρίζεται από "άγχος προσμονής" και είναι αρκετά κουραστικό και δύσκολο ψυχικά για το άτομο. 

     Πρέπει εδώ να πούμε, ότι οι κρίσεις πανικού μπορεί να συνοδεύουν μια άλλη φοβία του ατόμου και να εκδηλώνονται όταν το άτομο βιώνει το φοβικό ερέθισμα. Για παράδειγμα, ένα άτομο με αγοραφοβία μπορεί να πάθει κρίση πανικού όταν βρεθεί σε ένα χώρο με πολλά άτομα, πχ. ένα εμπορικό κατάστημα. Υπάρχει, επίσης, και η γενικευμένη διαταραχή πανικού, όπου το άτομο βιώνει κρίσεις πανικού χωρίς προφανή, φαινομενικά, λόγο. 

     Το άτομο μπορεί να αναζητήσει βοήθεια στον Ψυχολόγο και στον Ψυχίατρο. Η φαρμακευτική αγωγή είναι παρηγορητική για τα άτομα αυτά καθώς μειώνεται το άγχος προσμονής, και είναι πολύ αποτελεσματική. Ο Ψυχολόγος θα μπορέσει, από την άλλη, να βοήθησει το άτομο να δεί και να καταλάβει τί συμβαίνει και για ποιούς λόγους και σε ποια ερεθίσματα το σώμα του αντιδρά έτσι.
 
     Κάποιοι τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης πανικού είναι: 

1. Μείνετε εκεί που είστε: το άτομο είναι οφέλιμο να παραμείνει σταθερό σε μια θέση και να περιμένει υπομονετικά να περάσει η κρίση πανικού. 

2. Επίγνωση: εάν το άτομο κατανοήσει 100% οτι πρόκειται για κρίσεις πανικού και όχι για κάποια ανακοπή καρδιάς ή άλλο προβλημα υγείας, τότε θα μπορέσει να υπομείνει την κρίση πανικού με μικρότερο ψυχικό κόστος, υπενθυμίζοντας στον εαυτό του ότι είναι περαστικό και δεν θα πεθάνει. 

3. Αμφισβήτηση: το να συγκεντρωθεί στα μικρά πράγματα που συμβαίνουν γύρω του είναι πολύ βοηθητικό για το άτομο. Οι τρομακτικές σκέψεις κατακλύζουν το νού και γι αυτο είναι πολύ βοηθητικό το άτομο να τις αμφισβητεί και να προσπαθεί να τις υποβιβάσει. 

4. Χαλάρωση: πέραν της θεραπείας με κάποιο επαγγελματία ψυχικής υγείας, είναι σημαντικό το άτομο να εντάξει στη ζωή του την ηρεμία. Έτσι, εναλλακτικές μέθοδοι όπως αρωματοθεραπεία, γιόγκα και πολλά άλλα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων στρές του ατόμου. 

     Εν κατακλείδι, πρέπει να πούμε ότι οι κρίσεις πανικού είναι ένα συχνό και εύκολα αντιμετωπίσιμο πρόβλημα και δεν υπάρχει κανένας λόγος ντροπής για το άτομο που υποφέρει. Ο ψυχολόγος μπορεί να σας βοηθήσει να το ξεπεράσετε σε μικρό χρονικό διάστημα μειώνοντας έτσι τον χρόνο αλλά και το κόστος της θεραπείας. Ρωτήστε έναν ειδικό εάν και εσείς υποφέρετε από κρίσεις πανικού. 


Σάββατο, 2 Ιανουαρίου 2016

Αυτοεκτίμηση και πλαστική χειρουργική..

     Η πλαστική χειρουργική σήμερα έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας. Πλέον, είναι κάτι που δεν μας κάνει εντύπωση και δεν μας "ξενίζει" μιας και όλο και περισσότερες κοπέλες και γυναίκες αποφασίζουν καθημερινά να υποστουν μια αισθητική παρέμβαση μικρής ή μεγάλης κλίμακας. Το έχει κάνει η φίλη μας, η γιατρός μας, ο γείτονάς μας ίσως και εμείς οι ίδιοι. Ποιά η σχέση όμως της πλαστικής χειρουργικής με την αυτοεκτίμηση του κάθε ανθρώπου;

    Η λογική λέει ότι μιας και η εξωτερική εμφάνιση είναι μια από τις πηγές για χαμηλή ή υψηλή αυτοκετίμηση, η βελτίωση της θα αύξανει την αυτοεκτίμηση ενός ανθρώπου. Ένας άνθρωπος που έχει όλη του τη ζωή μεγάλη μύτη, όταν αποφασίζει να την βελτιώσει θα έχει μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση μετά το χειρουργείο. Ωστόσο, έρευνες δείχνουν ότι σε αρκετές περιπτώσεις τα ψυχικά προβλήματα παραμένουν: άγχος, κατάθλιψη ή και διατροφικές διαταραχές φαίνεται να έχουν αυξηθεί μετά την αισθητική επέμβαση. Τα ψυχικά αυτά προβλήματα προυπήρχαν, αλλά έγιναν εντονότερα μετά το χειρουργείο. 

   


    Η ερευνήτρια Lundin Kvalem εξηγεί ότι οι γυναίκες που αποφασίζουν να υποστούν μια αισθητική επέμβαση, προσπαθούν να καλύψουν κάποια "κενά" στη ζωή τους και όχι την χαμηλή αυτοεκτίμηση. Ωστόσο, η πλαστική χειρουργική είναι μια προσωρινή διέξοδος που αποτυγχάνει να δώσει μόνιμη λύση στις γυναίκες αυτές. Μετά, συνηθίζουν την βελτίωση της εμφάνισής τους και ξαναπέφτουν στο προσωπικό τους αδιέξοδο. 

   Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι η εξωτερικές και επιφανειακές βελτιώσεις της εμφάνισής μας δεν είναι η πηγή και η αιτία της χαμηλής μασ αυτοεκτίμησης και αυτο-αγάπης. Φυσικά και δεν υπάρχει κανένα κακό στο να βελτιώνει κανείς την εμφάνισή του εάν το θέλει, αλλά δεν βρίσκεται εκεί το μαγικό κλειδί της αυτοεκτίμησης.,Πού βρίσκεται; Ξέρετε, νομίζω, την απάντηση..μέσα μας, στο μυαλό και στην καρδιά μας. Το μυαλό μας έχει αποθηκεύσει τις ερμηνείες των γονιών μας και μας υπαγορεύει πράγματα που ασυνείδητα διαμορφώνουν τη στάση και την συμπεριφορά μας. Όμως, εκεί βρίσκεται η λύση...η διόρθωση αυτών των ερμηνειών και η αντικατάστασή τους με καινούριες πιο δημιουργικές και λειτουργικές για τον καθένα, θα μας βοηθήσει να αγαπήσουμε τον εαυτό μας. Κάντε λοιπόν τις εξωτερικές αλλαγές που επιθυμείτε αλλά αυτό είναι σαν να αλλάζετε το κουτί σε ένα ληγμένο γλυκό..το αποτέλεσμα αργά ή γρήγορα θα είναι το ίδιο εάν το φάτε..!